maandag, oktober 10, 2005

 

Maandag 10 oktober...

Precies vandaag over een maandje ben ik terug thuis... Het gaat snel!!!!
En net op deze dag keren ook mijn ouders terug naar huis....

Een weekje ouders was wel leuk! Even een hele week vakantie, een weekje oude bekenden terug zien en weer in een ander ritme zitten...

Dinsdag eerste werk bezochten we Santa Martha. Even een kijkje nemen op de stageplaats en onze leefomgeving vonden ze toch belangrijk. Na een lange rondleiding kwamen we vermoeid terug bij het hotel om een verfrissende duik te nemen 's avonds. We gingen eten in mijn huisje, en terwijl ontdekten ze ook dat eens. Het was er stikkend warm en papa wou niet uit mijn slaapkamer (de enige plek met airco) komen.
Woensdag hebben we Willemstad verkend. De toeristische plaatsjes, de winkeltjes en de cafeetjes. Rond 16u waren mijn ouders kapot van de hitte en wilden terug naar hotel, naar het water en de frisse airco. Ik kwam even online en keerde erna samen met Trudy terug naar het hotel. Daar namen we ook een duik in het water en we aten er allen samen. En dan gingen Trudy en ik terug voor de nacht in ons eigen huisje door te brengen.
Donderdag hadden we 's middags afgesproken met Hildegarde dus was het een beetje lastig om een hele dag iets te plannen. We gingen weer naar Willemstad en bezochten er het slavenmuseum. Een groot museum, met gids waar we 2.30u in rond liepen. We kregen een goede gids, die papa overal aan liet voelen om hem ook in het verhaal te betrekken. Wel grappig! En 's Middags gingen we richting Hildegarde die hier woont. We dronken er wat en vooral mama en zij waren gezellig aan het praten....
Vrijdag huurden we een auto en reden er mee naar de andere kant van het eiland. we probeerden wat landhuizen te bezoeken, maar de meesten waren gesloten. We zagen een grote plas waar normaal veel flamingo's rondhangen, maar waar nu helemaal niets zat. En we gingen snorkelen op Lagun en mama vond het erg mooi... Blij dat ze het gedaan heeft! Intussentijd waren Trudy haar ouders er ook al en bleef zij bij hen slapen. Ik dus ook maar in het appartementje van mama en papa geslapen...
Zaterdag zijn we vroeg vertrokken richting Cristoffelpark en ontdekten er een mooie natuur vol dieren. Mooi om te zien en gelukkig waren we met de auto. We reden het park door, stopten af en toe en genoten. Het had die nacht erg geonweerd in die streek en ik moest vaak de auto uit om rotsblokken van de weg te verwijderen omdat mama niet doorkon. We zagen ook een dood hertje liggen aan de kant van de weg. Ook veel levende hagedissen en ook de warawara, een prachtige roofvogel uit deze streek. We zagen er vele exemplaren! En we hebben ook een prachtige leguaan gezien, een hele dikke! Na het natuurpark bezochten we ook nog een ander stukje van het eiland. De ruwe noordkust en een plaats waar veel zeeschildpadden aan land komen. We zagen natuurlijk geen schildpadden, maar wel de ruwe zee! In de namiddag wilden we allen gaan zwemmen omdat het veel te warm was. We zijn dus terug naar het hotel gereden en zelfs papa is in het water geweest. Kan je geloven hoe warm het hier dus wel niet moet zijn. Hij ging er helemaal in en had er zelfs plezier in! 't Was erg leuk om het allemaal te zien en ook de vele toeschouwers vonden het een waar schouwspel!
Zondag hebben we het sea-aquarium bezocht. We zagen het voederen van de zeeschildpadden (uiteindelijk zagen we er dus toch wel, weliswaar in gevangenschap..), het voeren van nurse-haaien en een zeeleeuwenshow zoals bij ons. Er waren ook mensen aan het zwemmen met de dolfijnen en je kon ook een kusje van de zeeleeuwen krijgen... Maar dat hebben we niet gedaan! 's Avonds hebben we samen met Trudy en haar ouders iets gedronken en heb ik voor het eerst dat ik hier ben echte biefstuk gegeten! Een waar eetfestijn en k heb er erg van genoten!!!
Vandaag hebben we de auto terug gebracht (gelukkig geen grote controle of ze zag de krassen van in het park...) en de koffers gepakt. En om 11u gaan middageten in het restaurant naast het hotel. Ik ging mijn gerief dumpen bij mij thuis en dan naar de luchthaven gegaan, terwijl mama en papa daar met de taxi naartoe gebracht zouden worden om 12u. Toen ik om 13u toekwam zaten ze al mooi op mij te wachten en heb ik hen uitgezwaaid tot ze in de vertrekhal verdwenen. Nu zitten ze nog even te wachten op hun vliegtuig dat zo zal vertekken om na 12u vliegen aan te komen in Nederland. Een lange reis om dan nog verder te reizen naar Brugge.....

Comments:
Blij nieuws te krijgen. mooie foto's ook. Alli, je hebt genoten van je weekje vrij, veel gedaan en gezien.
Reeds telefoon gehad van Bart om te melden dat M&E goed aankwamen in Schiphol. Ze zullen wat te vertellen hebben zeker, 'k verlang al! Vanavond laatste fax naar oma (met relaas van jou) en vrijdag is het ook alweer voor haar gedaan. Tgn 11.15u haal ik haar op in Oostende. Hopelijks is mama dan ook vrij om in de namiddag naar oma's te komen en alles uitgebreid te vertellen (want zondag kunnen wij niet naar oma).
Tot 'blogs', Veerleke!!
XXX
 
Een lange vliegreis?? Ach, dat denk jij maar, Mol.... 't waren och arme maar 9 uurkes! Wel met de nodige achtbaan-manoeuvers, ik voelde me weer in het Cristoffelpark : bergop bergaf, ... Bellewaerde zei jij - leve de turbulentie! Onze koffie wupte gewoon uit het kopje (in 't schoon Nederlands)!
Maar om 7.30 stonden we in Amsterdam, en tegen 13.30 thuis!
Prima dus.
Enne .. bedankt voor je hulp en ontvangst in Curaçao... ik kan het iedereen aanbevelen!!
Zoen,
mama
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?