woensdag, oktober 05, 2005

 

woensdag 5 oktober

Dag iedereen,

Maandag kwamen mama en papa heelhuids toe. Dit wil ik als eerste even meedelen aan alle bezorgde mensen...

Zondag hebben we niet zoveel gedaan, aangezien Trudy een beetje ziek was. We hebben thuis gezeten (in de schaduw) tot rond 14u. We dronken er tomatensoep en trokken veel foto's van kameleon/leguaan en andere dieren. Uiteindelijk, beu van het nietsen, trokken we naar Otrabanda en ontdekten we een stukje waar we nog nooit geweest waren. Een heel erg toeristisch plekje voor alle mensen die rechtstreeks uit het gigantische cruiseschip komen. En waar alle prijzen dus in dollars waren. We kwamen ook een uurtje op internet, ik postte een paar foto's van het groene mysteriebeest. Ik hoorde ook Lien Delbecque die mijn ouders had tegen gekomen op het station in Brugge, klaar voor vertrek naar hun lieve dochtertje in dat verre vreemde land.... En we gingen ook nog even zwemmen op Mambo beach (nu nog zonder Tom Boonen).

Maandagochtend ben ik gaan werken, we hebben op Santa Martha een deel van het tweede stukje land ingezaaid met sorghum. Het is wachten op een sproeier om het volgende stukje te planten. We kunnen op dat stukje geen drippers leggen omdat het een hogergelegen stukje is die op dezelfde hoogte van de tank ligt en de druk daar te laag is voor drippers. De bovenste plantjes zouden geen water krijgen en dus nooit groeien. Met een sproeier, die apart aangesloten is, wel, dus is dit een betere oplossing. (Ik hoop dat t een beetje begrijpbaar is voor iedereen..)
's Middags bracht Cristina mij naar de luchthaven waar ik mama en papa heb verrast. Ze wisten namelijk niet dat ik ging komen en dus waren ze heel blij verrast en vonden het heel erg leuk. Ik kon niet mee met hun privebusje die naar het hotel reed (alleja, ik kon wel mee, voor 25 gulden, terwijl ik ook met de gewone stadsbus voor de deur kan uitstappen voor 1.50 gulden... keuze was snel gemaakt!). Ik dus met de bus achter geweest.
Het hotel is overboekt en daardoor zitten ze niet in het hotel, maar in de tuin ervan, aan het strand in een appartementje met eigen keukentje. Lekker gezellig, twee tv's en telefoons, een grote koelkast en diepvries, een mooie badkamer, slaapkamer en woonkamer.. alles toppie dus! En dat op 10 meter afstand van de zee, de tuin komt uit op het strand. Erg luxe dus, leve de overboeking!
We hebben samen gegeten en 's avonds ben ik weer richting mijn huisje en Trudy geweest.

Dinsdag was ik om 8u al bij hen, heb daar ontbeten en we zijn samen vertrokken naar Santa Martha. 't Plan was om Willemstad te verkennen, maar mama wou eerst Santa Martha en mijn omgeving zien. Om 9u hadden we de bus en om 10u waren we er. We liepen er het hele domein af en bekeken alles. Ze maakten kennis met alle collega's en met Giovanni (hij vond het heel erg grappig en leuk om ze te leren kennen, z'n schoonouders ...)
's Middags kwamen we om 14.30u terug, want er kwam om 15.30u iemand in het hotel babbelen over de mogelijkheden wat hier allemaal te doen is. En mama wou daar perse naartoe omdat die ook iets ging zeggen over autoverhuring. Daarna hebben we wat gezwommen en ook aan het strand bij het hotel zien we vissen. Wel niet zo veel en zo mooi als op Lagun maar wel leuk. Mama dus geintroduceerd in de fantastische onderwaterwereld, en hoewel ze t allemaal beetje eng vindt (t zwemmen, als je dat ni kan) vond ze het toch wel heel mooi. 's Avonds zijn we naar mijn huisje geweest en daar gegeten. Ze vinden het een mooi, maar erg warm huis. Komt omdat ik geen airco heb, behalve in m'n slaapkamer (gelukkig maar).
En dan moesten ze alleen terugkeren met het busje. Een hele belevenis, maar ze zijn er heelhuids geraakt!

Vandaag hebben we Willemstad ontdekt, de toeristische plaatsjes. De winkelkraampjes, de floating market, de marktplaats, het Wilhelminaplein met het Nederlandse restaurantje, en de oudste synangoge van het Westelijk halfrond. En nu, rond 16u zijn ze terug naar het hotel. Ze zweten zich hier te pletter en papa komt er dan ook af en toe wat draaierig van. Ze gingen nu gaan zwemmen. Wie er dan echt gaat zwemmen weet ik niet, maar ik kan me wel ploeteren en drijven bij de ene en pootje baden bij de andere voorstellen...
Straks gaan Trudy en ik ook naar daar, wat genieten van de frisse zee (hoewel die 26-28 graden is) en daar dan eten.

Morgen komen Trudy haar ouders ook toe en dan blijft zij bij hen slapen. Dus dan blijf ik waarschijnlijk ook bij m'n ouders logeren, want alleen in ons huisje is wel erg alleen ...

Comments:
Kben blij te horen dat alles goed is
geniet er nog van.
Doe ook de groetjes aan ma en pa en zorg er maar goed voor.
Ik zorg hier thuis wel dat de boel recht blijft.
Groetjes.
Bart
xxx
 
Content te lezen dat alles OK is.
Morgen fax ik dit relaas door naar oma, dan is ze ook op de hoogte en heeft ze wat lectuur op reis,... tijdens de plensbuien. ik belde haar gisteren op vr haar verjaardag en ja, het str...regndde daar de hele dag. Da's wat anders hé, dan bij jullie (msschn was papa beter met oma meegeweest...???)

Ik lees dat je dinsdagmorgen reeds om 8u bij mama en papa was, dus ga ik ervan uit dat je congé kreeg! De gehele week?

Hoelang blijven Trudys ouders?
En wanneer komt zij bij jou in het huisje? En haar liefje?
In jw huisje had je ook geen wasmachine zeker? Wordt dit dan de pré-historie: alles handwas???

XXX
Groetjes a M&E, die wrschnlk nu al spijt hebben dat hun verlof maar 1 weekje zal duren... alhoewel papa verlangt vrzeker al naar onze koelte hier???

XXX
 
Wel, wel, wel, je ma en je pa genieten dus van de tropische warmte terwijl het hier mistig en vochtig weer is... het is hun gegund!

Zeg aan pa dak ze vanavond in het SNT de groeten zal doen.

En terwijl ma de vissen bewondert, ligt meneer zekerst op het strand in z'n exotisch hemd ;-)

LuCaS
 
hallo,
ik kreeg inderdaad de hele week vrijaf, want het project staat toch weer even stil en de plantjes groeien toch niet rapper met of zonder mij erbij...
Trudy haar ouders zijn er nu al, ze blijven ook een weekje tot donderdag dus. en haar vriendje komt pas op het einde van haar stage, tegen 25 okt dus.
vanaf volgende week wonen we samen, eens zien wat dat geeft.....
 
Hopelijks lukt het wat, maar zo te horen kunnen jullie toch wel goed opschieten met elkaaar. Natuurlijk, STEEDS samenzijn, is idd nog anders...

Om nog ne keer op die vertaling terug te keren, kzie tnie meer zitten, k heb er nu al mijnen kop op gebroken en verre een uur ermee bezig geweest, kben content met 7/10 ==> !! onderscheiding (had ik nooit voorheen... dus als je je arme tanteke eens wilt gelukkig maken...)!!!
Ja meiske, mijn werkweek zit er weeral op (iets vroeger dan normaal, omdat ze om 16u komen voor een nieuw glaasje in mn dampkap-spotje te vervangen, die zij zelf gebroken hebben, de stommekl...)!!
Geniet van je weekend (zoals steeds!)

Un sunchi, mi dushi!!!

XXX
PS: ance un sunchi par mama & papa
 
Ewel mol,
Genen tijd gehad van 't weekend???
Mama & papa goed vertrokken?
Nu eenzaam en alleen in je huisje, tot Trudys ouders wegzijn?
Best daj were moogt werken, dan heb je vanalles rond je hoofd, en heb je niet teveel tijd om te 'treuren'!

't Weekend hier was ZALIG!!! PRACHTIG weer, al wat we niet kregen vd zomer, krijgen we nu, weliswaar te laat, maar des-al-niet-te-min, aardig meegenomen!
Zeker 30 km gefietst, gisteren (wat voor mij al een hele prestatie is) en dan iets gegeten bij de Egyptenaar in Roeselare, héél lekker!

Deze middag een uur keihard gebadmintond met de collega's (2 tgn 2, 1 set van de 3 gewonnen), seffens nog fitnessen, van 't goede teveel, zeg maar.

Nu wel nog wa werken ook gi!!!

Tot de volgende, my dear!!
XXX
 
Hei hei,
mama en papa zijn (voor zover ik weet) goed vertrokken en op weg naar koude oorden...
In't weekend niet op de pc gekomen omdat ik het voor vanmiddag gepland had. Als mama en papa vertrokken dan kom ik naar Willemstad. Want voor 2uurtjes nog naar Santa Martha gaan is ook niet echt de moeite en alleen thuis zitten is ook maar alleen he...
Straks ga ik bij Trudy en haar ouders gaan eten. Haar ouders hebben ook Cristina en zijn vrouw uitgenodigd en dus wordt het een gezellig etentje....
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?