zaterdag, oktober 15, 2005

 

zaterdag 15 oktober

Hallo,
Intussen is donderdag Trudy bij mij ingetrokken. Na het internetten gingen we samen richting hetzelfde huisje. Wel een beetje vreemd, maar het lukt perfect tot nu toe. Ze slaapt op een logeerbedje want ze zag het niet zitten om samen met mij in het grote bed te kruipen. Mijn lesbische neigingen zeker....? Gelukkig snurken we geen van beide en was het dus een rustige nacht. Ook hebben we nog niet gevochten voor de badkamer of andere onnozelheden. Het klikt wel tussen ons... gelukkig!
Vrijdag kwamen we aan op Santa Martha met het idee dat we onkruid gingen wieden maar dat idee konden we al snel laten varen. Want toen we op ons land aankwamen, gereed om al het onkruid te vermoorden wisten we niet wat we zagen, we keken onze ogen uit! Het had namelijk heel erg hard geonweerd die nacht en een groot deel van ons werk was zo goed als weggespoeld! Er lag overal heel veel vuilnis dat meegesleurd of meegewaaid is en overal op het domein is terecht gekomen. En ons land dat zag er niet meer uit. Overal waren de slangen weggewaaid en die lagen allemaal op een hoopje aan de zijkant van het land, tegen het onkruid en de struiken. En vele plantjes waren uit de grond gerukt en weggespoeld. Ook waren er op bepaalde plaatsen grote plassen en kuilen ontstaan waardoor de plantjes gewoon verdwenen waren. Het was echt een grote ravage! Al ons werk voor niets dachten we.....
We zijn dus de hele ochtend in de weer geweest met herbeginnen. We ontrafelden al de slangen en legden die weer zoals het hoorde. Ook vroegen we aan de financiele man, Xaviero, of we geen pickettten konden krijgen in een U-vorm om de slangen vast te zetten. En het wordt geregeld... we probeerden ook een paar uit de grond gerukte plantjes te redden. Een hele rij bomen is verdwenen dus volgende week zullen we deze opnieuw moeten zaaien vrees ik. Allemaal dubbel werk dus, maar zo weten we ook weer wat te doen en de negatieve kanten van 'Landbouw op Curacao' kwamen ook weer eens duidelijk naar boven....
We maakten intussentijd ook al kennis met onze nieuwe buren en zij vinden ons al erg lastig. Zo vinden ze dat we de voordeur moeten dichtdoen als zij buiten zitten omdat ze anders gestoord worden door onze muziek. terwijl we die deur echt wel moeten open zetten om een beetje afkoeling in huis te hebben door de doorwaaiende wind... 't Wordt nog erg leuk de komende 3 weken...
Vanmorgen zaten we buiten in de zetel boterhammetjes te eten en toen ik mijn tas die op de grond stond wou nemen verschoot ik mij een bult. Er zat een hagedis in mijn bord! Mijn boterham was dan wel al op, maar de kruimeltjes erin en de hagelslag vond hij duidelijk erg lekker. Hij verschoot zich natuurlijk een even grote bult als ik en vluchtte dus weg. Maar even later was hij er terug... de honger is duidelijk sterker dan het bang zijn....

Comments:
en, Zoet, ... ge hebt toch geen hagedissensoep gemaakt???

Ach meise, en dat je nu helemaal (of toch zo ongeveer)moet herbeginnen op Santa Martha.. tja, het zal nu wel rapper gaan, je kent nu al de knepen van het vak, en nu weet je weer wat gedaan. Want alleen maar wieden en kijken en wachten hoe 't groeit, dat gaat toch ook wel vervelen! Geef toe : de natuur zorgt toch wel voor jullie.

'k Ben wel blij dat het klikt met Trudy, zelfs om samen te wonen. Houden zo!
En je buren... tja, vreedzaam samenleven.. 't proberen waard toch? 't Zijn vrienden van Cristina ook hé...

Maar je krijgt een zoen,
geniet er nog van!
mama
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?