zaterdag, oktober 29, 2005

 

zaterdag 29 oktober

Bon dia tur hende,
Woensdagavond kregen we een nieuwe gast in ons huisje, nl. Marco, Trudy haar vriend. Dat betekende dat zij met hun tweetjes in het grote bed sliepen en ik in het plooibedje.... Maar vanaf gisteren zijn ze vertrokken voor een romantisch weekje samen op hotel. Toevallig hetzelfde hotel als dat mijn ouders hadden. Ik ken er dus al een beetje de weg...
Donderdag ben ik alleen naar Santa Martha vertrokken en heb ik samen met Manito onkruid gewied. Trudy en Marco kwamen een bezoekje brengen en ik ging met hun terug mee weg rond de middag. We gingen even op boodschap en erna gingen we naar het sea-aquarium een kijkje nemen. Marco die kent namelijk iemand (via via) die daar een duikclub bij heeft. En aangezien ook hij hier wel wil duiken gingen we eens informeren. De man blijkt in het sea-aquarium zelf een duikclub te hebben waar je bij de vissen, haaien en andere kan duiken. Hij nodigde ons uit om maandag samen met hem te duiken en we namen de uitnodiging met beide handen aan. Trudy en Marco gaan maandagochtend eerst zwemmen met dolfijnen en erna gaan we dus samen duiken. We kregen van de man ook een gratis ingang in het sea-aquarium en we bezochten het donderdag dus nog eens. Na maanag ga ik daar al helemaal gezien hebben want dat is dan mijn derde keer. Maar het is er wel mooi en groot, dus 't gaat nog net niet vervelen.
Vrijdag ben ik weer alleen op Santa Martha gaan werken en daar was iedereen druk in de voorbereiding voor zondag. Dan is er namelijk opendag en verwachten ze heel veel bezoekers. Ook dan ga ik een handje helpen. Vrijdagavond hebben we nog met z'n drieeen samen gegeten en naar een filmpje op Marco z'n laptop gekeken en erna zijn ze vertrokken naar hun liefdesnestje.
Nu is het zaterdag en zijn we intussen alweer verenigd. Samen op de pc, samen eten en samen zwemmen staat er voor vandaag op het menu. En morgen dus een dagje op Santa Martha. Er wordt vanalles van zelf gemaate artikelen verkocht en het is ook een soort kerstmarkt. Ook is er verschillende soorten creools eten en drinken te koop. We zullen eens zien wat dat geeft he!

Comments:
hoho
ik ben benieuwd om je vanavond te horen of te lezen..
want 1. opendeur in Santa Martha
en 2. duiken ..
ik ben benieuwd!!!

Enne .. Marco en Trudy hebben toch wel een geluk : moeten ze geen foto's meer nemen van 't hotel, heb jij al gedaan!

Mol, tot zo ...
een zoen van een mama-in-(blijde?)-verwachting!
 
Beste Veerle de bar is je zeer dankbaar voor je kaartje en ik ook ;)
Met de bar is alles dik in orde, geen gebrek aan creativiteit... Het is dan ook een mooie ploeg (Ikke, Bert, Lode, Matti, Bram DN en Maarten Vandesande)
We hebben al een cowboy-avond georganiseerd na de startdag, eigenlijk gewoon de rest van de vaten in Male (nieuwe locatie met een beetje krappe opslagplaats voor bier maar veel ruimer dan de oude bar voor de rest) leeggetapt, ben zo al twee keer bij de Ameijes blijven slapen want dat is dicht bij de deur. Ook geholpen op startdag met het bakken van bickey's en we hebben de drank op de benefiet gedaan. Nu laatst was het VVV oftewel Vettige Vlaamse Volksspelenavond met Nederlandstalige muziek, volksspelen en braadworstenhotdogs. Veel volk had andere verplichtingen (oa 10 man op NZG-trophy waar überteam (Wim H, Raf, Maarten VDS en ...) de feitelijke maar niet de officiële (tweede plaats) zege behaalde, het lolteam (oa Dries, tsja das was toch om te lachen) maar er zijn toch veertig worsten verobberd. Ik heb daarvoor wel gezondigd tegen mijn heropgeflakkerd vegetarisch enthousiasme, ik zondig nu maar maximaal éénmaal per week meer, toch wat vegetarisme betreft;) Nu zaterdag krachtbar maw krachtbal op de naburige terreinen en dit na de bondstaf. Er is al een toevallige krachtbar geweest en er was ook krachtbar op leidersweekend, het lijkt wel de nieuwe nationale rooyghemsport, wel hard, langdurige spierpijn verzekerd. Dan komt nog Sinterklaas en Kerstfeestje, tegen dan ben je misschien al terug.
Nico zorgde voor prachtige, echte barkrukken en ik heb er bemachtigd van de scoutsbar... Er is weer een vogelpik, een hamerblok én nieuwe drank: thee! Bram DN heeft een vijfdecks-cdspeler voor een appel en ei bezorgd. Verder gezellig ingericht met staande lamp, er staan zetels van de jongknapen en het decors is ook wel dik in orde.
Creativiteit? Tsja, Bram die zijn cateringtalenten laat floreren, vandaar thee. Minuutsoep en sigaren zijn er nog niet doorgekomen. Vooral met dat laatste heb ik een beetje pedagogisch geïnspireerde problemen. Lode zit ook in de halo en dus hebben we nu een halve pagina reclameruimte afgekocht, een goede grap en ze verzekerd ons van artikelruimte bij schrijfdrang. ik zal je de advertentie door middel van e-mail doorsturen. Lode maakte ook barkaarten met op de achtergrond één/vierde van een foto van het barteam voor een brandje :), je kan zo de hele foto verzamelen.
Met mij? alles goed, zit opnieuw op kot in Gent en moet af en toe naar Brussel voor het archief waar ik kan blijven slapen als ik dat wens. 't zal nog een zwaar jaar worden, niet teveel laten afleiden door de bar enz.
Tot schrijfs!
 
Barabas,
Bedankt voor je mooie bijhouding van de activiteiten
leuk dat je een levende agenda bent
vooral omdat ik ni meer op de bartopic van de ksa-site kan.
tot over twee weekjes in het dranklokaal waar ik me zal te goed komen doen van de godendrankjes van belgie.. de theetjes dus
vele groetjes van de ex-barmoeder
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?