dinsdag, november 01, 2005

 

dinsdag 1 november 2005

Hallo,
Zondag was het groot feest op Santa Martha. Ik reed mee met Indira de buurvrouw en samen gingen we op weg om 7.30u 's ochtens op een zondag... gelukkig nam ik de maandag vrijaf!
Het feest begon om 10u maar er moest nog vanalles voorbereid worden. Er kwamen verschillende standjes te staan. 20 standjes van mensen van buiten Samta Martha die er ook iets konden verkopen. Ze verkochten kerstartikelen, maar ook typische soevenirs van hier en eten en drinken. Houten speelgoed, handtasjes, sierraden, spelletjes, en heel veel typische dingen van Curacao die alle toeristen kopen.... We hadden ook een paar bars opgezet, een standje van producten die in de leerlooierij op Santa Martha gemaakt wordt en dan de gewone 'tienda', winkel van Santa Martha.
Het zag er allemaal heel erg groots uit en dat bleek het ook te zijn. Drie keer per jaar wordt er zo'n groot feest georganiseerd en nu was het thema kerst. Ondanks dat zag ik niet echt veel kerstdingen. Wel moesten wij, als werknemers, groene of rode kledij aan hebben, kerstsfeer dus.
Er kwam heel wat volk kijken en ik hielp voornamelijk mee achter de bar. We serveerden er vanalles waaronder ook vers cocosnotensap. Als je dat wilde, dan sneed Rock een kokosnoot open en kreeg je er een rietje in. Net zoals in films eigenlijk. En vanaf 14u tot 18u kwam er een bandje van Curacao de mensen vermaken met muziek. Het was gezellige muziek, echt van hier, en de sfeer zat er al snel in. De mensen begonnen mee te zingen en mee te dansen. En ook ik heb er aan moeten geloven. Op een gegeven moment gingen ze met een tiental werknemers van Santa Martha dansen en trokken ze me mee. Het was wel gezellig! En 's avonds kwam er nog de afterparty met de resterende drank (vnl bier!) en ook dat was zeer gezellig!!! En voor de opkuis haasten Indira en ik ons naar huis. Het was een lange dag en we waren rond 20u terug thuis. .. Gelukkig kon ik de volgende dag uitslapen... dacht ik...
want niets was minder waar, om 6u was ik alweer wakker van de krijsende buurjongens... gelukkig verrichten oordopjes soms wonderen en dommelde ik weer in slaap tot rond 8.30u...
Om 10u had ik afgesproken met Trudy en haar vriendje. We gingen op weg naar het sea-aquarium en daar hadden zij een afspraak om met de dolfijnen te zwemmen. Ik mocht mee in de aparte zone als toeschouwer. En ik trok foto's voor hen. Ze konden samen met vier andere mensen met twee dolfijnen zwemmen. Wel zag je dat die dolfijnen een voorkeur hadden voor naar wie ze gingen en dat waren niet hen. Ze mochten ook een paar opgelegde kunstjes met de dieren uitvoern. Zo kreeg iedereeen een kusje, konden ze de dieren doen praten of rondjes draaien en werd iedereen door twee dolfijnen naar voren getrokken door hen vast te houden aan hun rugflipper. 't Zag er wel leuk uit, maar ik heb er geen spijt van dat ik het niet gedaan heb. Achteraf kon je de video of foto's kopen en Trudy kocht een paar foto's van hen die ze in een kalender verwerkten. Een mooi souvenir!
En in de namiddag gingen we kijken om te duiken. Verre familie van Marco die heeft hier op Curacao een duikschool en het toeval wil dat die net degene is die bij het sea- aquarium zit. " Animal Encounters" heet het en je kan er duiken tussen de dieren. In de zee is er een stukje afgezet waarin vissen van allerlei kleuren en formaten zitten. En ook veel roggen. Daar doken we bij en konden hen ook voeren en aaien. Vooral die roggen zijn wel eng omdat ze helemaal op je komen kruipen en ze zijn toch wel meer dan een meter groot. En eenmaal ze doorhebben dat je visjes hebt om hen te voeren blijven ze komen en voel je je zelf helemaal rogge... Naast deze vissen konden we ook de aanpalende dieren voeren. Deze zaten achter een gaas en we konden haaien en zeeschildpadden voeren. Echt heel sjiek om te doen! Ik was als enige onervaren duiker en kreeg dan ook alle aandacht van de knappe duikinstructeur.... Er werden ook foto's getrokken tijdens het duiken en we kochten samen een cd-rommetje.
Enne,
intussentijd heb ik de smaak te pakken en reserveerde ik voor de komende dagen een cursus duiken om m'n brevet te halen. Met dat brevet mag je dan samen met een andere duiker met brevet duiken op diepere plaatsen. Want nu mocht ik maar tot max 5 meter (het was er vier waar we gedoken hebben). Vandaag ben ik naar Santa Martha geweest en heb er een beetje bijgepraat met de mannen. Niet echt gewerkt, maar toch wel wat gedaan met de dieren. En vanaf morgen volg ik vier dagen cursus duiken in de zee... Spannend!

Comments:
Sorry, meiske, maar niet werken voor mij, is niet op de PC hé! Allée ja, met de nodige retard, toch alles gelezen. Idd, content daj EINDELIJK met het duiken ben begonnen, alleen jammer dat je er niet vroeger aan begon, dan kon je er heelwat langer van genieten...

Zoals mama het reeds schreef, hoe kon het ook anders dat jullie beoordeling positief was... nooit aan getwijfeld!!!!

Un 'dikke' sunchi!!!
XXX
 
En wat zijn de typische dingen van Curacao die alle toeristen kopen dan wel... Enne... weglopen voor de opkuis begon! Je kiest toch steeds de goeie momenten uit é...
 
Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?