zondag, november 13, 2005

 

Terug Thuis

Zondagavond, 13 november
Even met veel heimwee en mooie herinneringen terug kijken vanuit Delft op een fantastische stage. Eenmaal helemaal terug gaat het oude ritme weer z'n gang en moet ik daarin mijn draai proberen te vinden.... En dat is nog helemaal niet zo simpel...

Maandag tot woensdag ben ik naar Santa Martha geweest, op het gemak wat geholpen hier en daar en vooral genoten van mijn laatste momenten. Samen werken, babbelen, lachen en genieten van de anderen, de omgeving en al het mooie dat mijn tweede "thuis" me bood. 's Avonds mijn gerief beginnen inpakken en beseffen dat het echt allemaal op z'n einde loopt. En de woensdag op Santa Martha rondlopen met het lege gevoel dat het de laatste uren zijn. Het afscheid viel me zwaar... En gelukkig niet voor mij alleen, maar ook voor vele collega's en vrienden die ik daar had gemaakt. Ik trakteerde met taart als afscheid en kreeg er ontroerende, mooie woorden en afscheidscadeautjes voor in ruil. En toen het moment dichterbij kwam van vertrek voelde ik meer en meer dat ik echte vrienden achter moest laten en het wel eens lang kon duren voor ik die terug ging zien...
Na een emotioneel afscheid splitsten onze wegen dan uiteindelijk toch en ging ik op weg naar het andere deel van de wereld.

In de luchthaven vond ik andere Belgen om samen de tijd te verdrijven en we zagen er ook Tom Boonen die samen met ons op het vliegtuig ging zitten. Dat dachten we toch, want het bleek zijn broer Sven te zijn die wel goed op hem gelijkt... Geen echt straf verhaal dus van deze keer....
Na een lange vlucht waar ik gelukkig wat op geslapen heb kwamen we aan in Amsterdam. Daar grote controle op drugs en dan in een heel oud en klein vliegtuigje op naar Brussel. Eenmaal aangekomen stond niemand mij op te wachten. Geen ontvangstcomitee dus... En toen even later toch wel, ze hadden niet op een te snelle vlucht gerekend.

Het weer in België vind ik wel heel erg koud en ook het ritme van de dagen en nachten moet ik nog een beetje terug vinden. En zoveel meer waar ik weer moet aan wennen. Gewoon gras en bomen, herfst, Jupiler, drukte, haast, fietsen, vrienden, school, Brugs, lawaai, gewone muziek, ....

Comments: Een reactie posten

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?